Horizon
Zero Dawn İncelemesi
Geliştirici: Guerrilla Games
Yayıncı(lar): Sony Interactive Entertainment
Oyun motoru: Decima Engine
Platform(lar): PS4
Tür: Aksiyon
/ Rol Yapma Oyunu
Çıkış
Tarihi: 1 Mart 2017
Yeni bir inceleme
ile herkese merhaba, ilk olarak 2015 yılında ismini duyduğumuz Guerrilla
Games’ten Killzone harici çok farklı bir türde oyun olarak lanse edilen ve tüm
Playstation kullanıcılarını heycanladıran Horizon Zero Dawn nihayet çıkışını
bugün itibarı ile gerçekleştirmiş bulunuyor. Guerrilla Games bu yeni IP’de
nasıl bir şey ortaya çıkarmış, işin altından kalkıp, kalkamadığına gelin hep
birlikte bakalım. :)
Şu
makinede ki tasarımda ki güzelliğe bakarmısınız sanki bir otomobil. :) (Oyunda
yanına yaklaşmak istemeyeceksiniz :D)
Bundan milyon
yıllar önce dünya'ya hakim olanlar dinozorlardı, bu dev canlılar dünyadaki en
güçlü canlılardı, bazıları yırtcı ve et obur iken bazıları ise ot ile
besleniyordu, bu derece güçlü olan canlılara diğer canlılar saygı duyuyordu ama
birgün dev bir gök taşı dünyaya çarptı ve atmosferi bir toz tabakası kapladı ve
dünyada buz çağı başladı. Buz çağı ile tüm dinozorlar hayatını kaybetti ve
milyon yıllar sonra insanoğlu bu dünayaya adımını attı ve dinozorlar kadar
güçlü olmasalarda zekası ile bu dünyada diğer canlılara göre üstünlüğünü kurdu.
Geçmişte yaşanan veya tahmin edilenler bu şekilde iken peki gelecekte bu
dünyayı neler bekliyor olabilir? :) Bunu hiçbir zaman bilemeyiz belki ama
insanoğlunun hayal dünyasının bir sınırı olmadığı için sayısız seneryolar
üretebiliriz. Gelecek temalı oyun ve filmler her zaman insanoğlunun ilgisini
çekmiştir, Guerrilla Games tarafından 5 yıldır geliştirilme aşamasında olan
Horizon Zero Dawn, günümüz dünyasından yaklaşık olarak 1000 yıl sonrasını konu
alıyor. Artık dünyada insanoğlu egemen değildir, artık makine olarak adlandırılan
robotlar dünyada hüküm sürmektedir, ve insanoğlu ileri teknolojiden tamamen
mahrum kalmıştır ve ilk çağa geri dönmüştür, hal böyle olunca insanoğlu
kabileler halinde yaşamlarına devam etmektedir. İşte bizim işimizde bu noktada
başlıyor, makineler dünyaya nasıl geldiği nasıl evrimleştikleri, insanoğlu
üzerinde kurdukları hükmü nasıl elde ettikleri, önceki medeniyetlere ne olduğu,
insanların bu makinelere nasıl yenildiği ve neden modern yaşamdan ilk çağa
döndüklerini oyun içersinde çözmeye çalışıyoruz. Tabi çözmemiz gereken sadece
bunlarla sınırlı değil oyundaki ana karakterimiz olan Aloy, kabilesi tarafından
küçüklüğünden beri dışlanmaktadır. Aloy annesi olmayan yetim bir kız çocuğudur
buda araştıracağımız öncelikler arasında olduğunu belirtmek istiyorum. Yani hem
dünyaya ne olduğunu hemde kendi geçmişimizi oyunda araştıracağız kısaca oyunda
yapacak çok işimiz var. :)
Aloy..
Aloy karakter
olarak üstün nişan yeteneği, kurnazlığı ve çevikliği ile gerçek bir avcı. Aloy’un
diğer oyunlardaki bayan rakiplerinden çok daha gerçekçi bir karakter olduğunu
söylemem gerek, ana karakterin bayan olduğu oyunlarda genel olarak güzellik ön
planda tutulduğunu birçoğumuz biliyoruz. :) Aloy elbette çirkin değil
söylediklerim yanlış anlaşılmasın gayet güzel bir bayan ama teknolojiden
tamamen uzakta ilk çağ dönemine yakın bir zamanda yaşamını sürdüren ve bir
hayli zor hayatı olan bir karakter için hafif erkeksi yapısıyla oyuna çok güzel
entegre olduğunu düşünüyorum, bu da oyunun hikaye bazında gerçekçilik
seviyesini yükseltmiş. Guerilla Games, Aloy karakterini yaratırken Sarah
Connor, Ygritte ve Ellen Ripley gibi kişilerden esinlendiklerini söylüyorlar.
Karakteri oluşturken birçok konsept üretmişler ve sonunda oyunda gördüğümüz
modelde karar kılınmış. Ortaya çıkan karakter son zamanlarda gördüğümüz en iyi
ana karakterler arasına girebilecek potansiyelde, bu konuda da Guriella Games’i
tebrik ederim. :)
Şu
güzelliğe bakarmısınız, bazen oyun oyun oynamayı unutuyorsunuz. :)
Oyunun
incelemesinin derinliklerine dalmadan önce Guerrilla Games'in Horizon Zero Dawn
gibi bir oyunu nasıl geliştirdiğini kısaca değinmek istiyorum. Guerrilla Games
bildiğiniz gibi Killzone serisi ile tanınmış bir stüdyo peki nasıl oldu da bu
seriden vazgeçilerek FPS türü dışında bir RPG oyunu nasıl geliştirildi? 2010
yılında çalışanlardan yeni bir oyun için fikirleri sorulmuş ortaya 40'ın
üzerinde oyun fikri orataya çıkmış ama aralarında sanat yönetmeni Jan Barrt van
Beek'in sunduğu fikir öne çıkmış buda bugünkü Horizon Zero Dawn oluyor. :) Tabi
konsepte birçok değişiklik yapılmış ama ana tema aynı kalmış. FPS konusunda
uzmanlaşmış bir stüdyonun böyle RPG türünde bir oyun geliştirme kararı alması
gerçekten radikal bir karar diyebiliriz ve herkesin cesaret edebileceği türden
bir karar olmadığıda bir gerçek, kendilerini tebrik etmek istiyorum aldıkları
zorlu bu karardan dolayı. :) 2011 yılında ufak bir ekip oyunu geliştirmeye
başlamış daha sonra Killzone: Shadow Fall 2013 yılında piyasaya sürüldükten
sonra tüm ekip Horizon Zero Dawn'ı geliştirmek için kolları sıvamış. Horizon
Zero Dawn için Guerrilla Games bir başka projesini iptal etğinide söylemek
istiyorum, oyun yönetmeni Mathijs de Jonge böyle bir açıklama yapmıştı. Yalnız
iptal edilen oyunun ismi ve nasıl bir oyun olduğu tamamen bir sır. Hatta iptal
edilen projeler bununlada sınırlı değil, firmanın patronu olan Herman Hulst H.G
Wells'in Zaman Makinası romanından esinlenen bir projeyide Horizon Zero Dawn
için iptal ettiklerini açıklamıştı, kısaca Gueririlla Games, Horizon Zero
Dawn'ı iyi bir oyun yapabilmek için herşeyden vazgeçmiş diyebiliriz. :)
Şimdi oyunumuzu
incelemeye devam edelim, Horizon Zero Dawn bir RPG haliyle oyunda birçok
diyolog kurucaz yani oyunda konuşacağımız bir hayli fazla karakter bulunuyor,
bu diyaloglarda söyleyeceklerimizi seçebiliyoruz. Hikayenin belirli
kısımlarında üç tip seçim yapma hakkımız bulunuyor, bunlar karşınızdakini
yumruk ikonuna sahip, tehdit yada tahrik eder bir konuşma şekli ile yada beyin
ikonuna sahip daha akılcı, zeka kullanarak bir konuşma yada kalp ikonuna sahip
daha duygusal ve sevecen bir konuşma ile diyalog kurabiliyoruz. Bu seçimler
tamamen oyuncunun elinde ve yapacağınız seçimler ilerleyen bölümlerde oyuna
yansıtılıyor. Yeri gelmişken değinmeden edemiyeceğim, bu kadar diyaloğun fazla
olduğu bir oyunun Türkçe gelmemesi birçok Playstation kullanıcı olarak benide
derinden üzdüğü bir gerçek, hatta birçok Playstation 4 oyunu Türkçe gelmeseydi
de bu oyun Türkçe gelseydi diye içimden geçirmedim değil, bu oyun kesinlikle
Türkçe olmayı hakeden bir oyundu. :( The Last Guardian'dan çok daha büyük bir
bütçeye sahip olması bir yana bir Uncharted veya bir The Last of Us kadar Sony
için değerli olan Horizon Zero Dawn'ın Türkçe gelmemesini halen daha
anlayamıyorum, Playstation Türkiye tarafından yapılan açıklamalarda bana
mantıklı gelmedi açıkçası ama herşeye rağmen gelecekte Türkçe altyazı için
çalışmalar yapılacağını düşünüyorum, umarım yanılmam ve bu beklentilerim boşa
çıkmaz.
Oyunumuzda dört
adet zorluk seviyesi bulunmakta bunlar, Easy, Normal, Hard ve Very Hard. Very
Hard'da bu oyunu bitirenleri tebrik etmek gerekir. :) Easy'de bile yer yer
zorlandığım makineler oldu Very Hard bu makineler gözünüzün yaşına bakmıyor ve
bir çırpıda işinizi bitiriyor. :) Oyunumuz 30 saatin üzerinde bir oynanış
sunuyor bu seçeceğiniz zorluk seviyesine göre uzayabilmekte. Horizon Zero
Dawn'ın hikayesi Fallout: New Vegas ve Shadow of Mordor'dan tanıdığımız John
Gonzalez tarafından yazılmış haliyle ortaya çok güzel bir hikaye çıkmış.
Horizon Zero Dawn'da çoklu oyunculu (Multiplayer) modu yok, sadece Single
Player tabanlı bir oyun. Oyun dev bir haritaya sahip arkadaşlar ve bu kadar
büyük olmasına rağmen çok dolu bir yapısı var, bunları yazımın ilerleyen
kısımlarında değinicem. Harita'da üç büyük yerleşim bölgesi bulunmakta bunlar;
Mother's Heart, Meridian ve Sunfall. Oyunda ki harita hayal olarak değil gerçek
dünyada ki mekanlardan referans alınarak tasarlanmış eğer filmlerden veya
oyunlardan bazı mekanlara göz aşinalığınız var ise bazı yerler size tandık
gelirse şaşırmayın. :) Haritada gittiğiniz yere kadar görebiliyorsunuz diğer
yerler görülemiyor, yalnız Tallneck'leri ele geçirirseniz o bölgenin karanlık
örtüsünü kaldırmanız mümkün. Tellneck'leri ele geçirebilmek için yüksek
yapısının en üst kısmına başarılı bir şekilde tırmanıp onu hacklemeniz
gerekiyor eğer bunu başarırsanız haritanın o bölümü açılıyor. Oyunda save
yapmak istediğiniz de harita üzerinde kamp ateşi olarak görünen yerlere gidip
save yapabiliyorsunuz. Haritanın bir ucundan diğer ucuna gittiğinizde yükleme
ekranı çıkmıyor buda oyundan kopmamanızı sağlıyor, böyle dolu ve büyük bir
haritada bunu başarabilmek gerçekten takdirlik. Oyunumuzda detaylı bir Foto mod
bulunuyor bu sayede çok gerçekçi resimler çekmek mümkün. Harita gerçekten çok
dolu hangi makinelerin nerede olduğundan oyunda ki seyyar satıcılara, şehir
merkezlerine kadar herşeyi harita üzerinde görebilmekteyiz. Eşkiya (Bandit)
kamplarıda harita üzerinde bulunmakta bunlar biz ve birçok kabilenin düşmanı,
bulunduklarda eşkiyalara yakışır cinsten :) mekanları bir hayli dağınık ve
itici. Yalnız haritada ki terk edilmiş şehirlerin doğanın ele geçirmesi
görülmeye değer olmuş, arabalardan trafik aşıklarına, binalardan rüzgar
güllerine kadar herşey tabiat ana tarafından ele geçirilmiş halleri filmlerden
çıkmış gibi. :)
Oyunun menü
kısmında yetenek ağacımız bulunuyor (Skils) bu menüye Dualshock 4'de ki touch
pad ile ulaşıyoruz. Yetenek ağacı üç ana bölümden oluşmakta bunlar; Prowler:
Gizlilik unsurlarını artıran bölüm, Brave: Silahların vuruş hasarlarını
arttıran bölüm, Forager ise birşeyleri hazırlama ve çevreye uyum ile alakalı
bölüm olarak ayrılmakta. Yalnız bazılarının saçma geldiğinide söylemek
istiyorum örnek vermem gerekirse bişeyin üzerinde duran düşman insanı aşağı
çekmemk için bu yeteneği açmanız gerekiyor bence bunun oyun başında verilmesi
daha doğru olabilirdi sanırım yetenek ağacını zengin göstermek için yapılmış
olabileceğini düşünmekteyim. Yetenek seviyesinin yükselmeye başlamasıyla oyun
daha zevkli bir hal alıyor. Oyunda taşıma kapasitemizden silahımıza,
elbisemizden, iksirleri ve cephaneliğimizi geliştirmemiz mümkün. Horizon Zero
Dawn'da ticarette para kullanılmıyor arkadaşlar oyunun haritasının birçok
noktasında seyyar satıcılar göreceğinizi söylemiştim bu noktalarda ticaret
yapabiliyoruz. Bu bölümde silahtan, kaynaklara, elbiseden, iksirlere kadar
birçok şeyin alışverişi mümkün. Elbiselerin (zırh) birçok çeşidi bulunmakta ve
her biri farklı görünmekte. Zırhlar üç sınıfa sahip bunlar, yeşil, mavi, mor
olarak ayrılmakta. Yeşiller ortalama iken mor olanlar çok güçl olanlar. Item
Level sıralaması; Gri: Kötü, Yeşil: Ortalama, Mavi: İyi, Mor: Çok iyi olarak
ayrılmakta. Aynı şekilde birçok
silahımız bulunuyor, silahtan kastım Mızrak ve Yay aslında :) silahlarda da
aynı sınıflandırmaya sahip. Silah isimlerinde yeşil olanların başında birşey
yokken, Mavi olanların isminin başına Corja, mor olanlarının isminin başına
Shadow ismi gelmekte. Silahların sınıflandırması kısaca şu şekilde; Uncommon,
Rare, Very Rare. Silah çeşitleri kısaca; Sling, Ropecoster, Tripcoster, War
bow, Sharpshots bow, Rattler ve Blast sling. Kısaca silahlardan bahsedecek
olursam Sling; sapan benzeri bir silah bomba atmaya yarıyor, Ropecoster; yaylı
ok diyebilirim, düşmanları halatlarla zemine sabitlemek için kullanılıyor
düşman ne kadar büyükse o kadar fazla halat atmak gerekli olabiliyor,
Tripcoster; Büyük sapan şeklide bir silah bu silah ile halat atıyor ve tuzak
kurabiliyoruz, kurduğunuz halatlı tuzak düşmanları elektrik şokuna sokuyor, War
bow; Normal bir ok silahı gibi yarı metal yarı ağaç gövdeye sahip, hafif etkiye
sahip bir silah, Sharpshot bow; buda normal bir ok silahı ama sniper cinsi
diyebiliriz buda yarı metal yarı ağaç gövdeye sahip. Rattler; kısa oklar atan
bir silah, yakın mesafede etkili. Silahların daha iyi hale getirmek mümkün,
tabi bunun için kaynak bulmanız yada satıcılardan satın almanız gerekmekte.
Horizon Zero
Dawn'da ki dövüş mekağini başarılı bir seviyede, sadece yakın dövüş sırasında
kameranın otomatik olarak odaklanması daha iyi olabilirdi ama böyle bir özellik
yok haliyle kamerayı siz ayarlıyorsunuz. Ana karakterimiz Aloy, kulağında ki
Focus ile düşmanlarını tarayarak onların zayıf noktalarını, hangi elemente
karşı dayanıksız olduğunu görebilmekte. Focus aslında eski dünya zamanından
kalan bir teknoloji, giyilebilir arttırılmış gerçekçilik sistemi. Dualshock
4'de R3 düğmesi ile aktif edilebiliyor. Bir makineyi Focus ile taradığınızda
not defterinde ki Makine Katoloğudan görebilir ve özellikleri hakkında bilgi
alabilirsiniz. Bu cihaz sayesinde birçok eşye ve NPC'nin izini sürebilir
makinelerin dolaştığı mekanları görerek tuzak kurabilirsiniz. Aloy bazı makineleride
ele geçirerek kullanabilmekte, özellikle gideceğiniz yer uzakta ise bu
makineler çok işinize yarıyor. Mesela bir Broadhead adında bir makineyi ele
geçirerek safınıza katabiliyorsunuz, safınıza kattığınız makineler düşman
gördüğünde de düşamanlara saldırıyor. Makineleri ele geçirmek biraz zahmetli
diyebilirim nedeni ise makinelerin yayına ulu orta gidemiyorsunuz mesela bir
Broadhead ele geçirmek için yanına sessizce otların arasına saklanarak gitmeniz
gerekiyor eğer sizi farkederlerse oradan direk uzaklaşıyorlar eğer yanlarına
gitmekte başarılı olursanız üçgen tuşuna basılı tutarak barın dolması sonrası
makineyi ele geçirmiş oluyorsunuz. Makinelerin üzerinde ki silahlarıda sökmek
mümkün. Savaştığınız makineleri öldürdükten sonra onlardan çıkan kaynakları
zırh, silah veya craft yapmak için kullanabiliyorsunuz, oyunda ki Loot sistemi
başarılı. Çevreden de birçok şey toplamakta mümkün bunları ticarette
kullanabildiğiniz gibi Craft sisteminde de kullanabiliyorsunuz. Topladığınız
meteryalleri sağlıktan silaha birçok şeyde kullanabilirsiniz. Topladığınız bazı
bitkiler can barınızın altında bulunan yaşil bir barı yükseltmekte bunu
Gamepad'de tek bir tuşla can barınızın yükseltimeinde kullanabiliyorsunuz. Bu
bitkiler haricinde iksirler ile can yükseltmekte mümkün. Horizon Zero Dawn'da
26 adet makine türü olduğunuda söylemek istiyorum, bunların bazıları gerçek
anlamda korkutucu ve tehlikeli, bazıları ise zararsız. Yüksek derece tehlikeli
olanların yanından genel olarak sessizce uzaklaşmak sizin için daha mantıklı
bir seçenek ama seviye atlamak için savaşmakta gerekli, Horizon Zero Dawn'da
50. seviyeye kadar gelmek mümkün.
Oyunda ki
Makinelerin İsimleri:
Watcher, Strider
Grazer, Scrapper, Red Eye Watcher, Broadhead, Lancehorn, Longleg, Trampler,
Sawtooth, Shell-Walker, Fire Bellowback, Freeze Bellowback, Charger, Stalker,
Glinthawk, Corrupter, Ravager, Snapmaw, Rockbreaker, Behemoth, Thunderjaw,
Stormbird, Deathbringer, Tallneck, Corrupted Machines
Horizon Zero Dawn
oynanış olarak yer, yer bana Uncharted'ı hatırlattı desem yalan olmaz, bazı
yerlerde atlayarak zıplayarak ilerliyoruz bir an kendimi Uncharted oynuyormuş
gibi hissetmedim değil. :) Sarı renk olarak boyanmış yer ve halatlar
tırmanılacak yada tutanacak yer olduğunu anlıyorsunuz. Hedef almak için L2
tuşunu kullanıyoruz, R2 ile ateş ediyoruz yada etkili bir şekilde
vurabiliyoruz.
Haritada Vantage
Points isminde olan yerlerde Focus ile tarama yaptığınızda geçmişte yaşananları
bir hologram eşliğinde izleyebiliyoruz bu sayede 2064'lü yıllardan görüntü
izlemek hoş bir detay olmuş. Bu görüntüleri Note defteri bölümünde ki
Collectables kısmından istediğiniz zaman bakabilirsiniz. Bunun haricinde ses
kayıtları, antik kupalar, Banuk figüleride toplanabilir eşyalar arasında ve
hepsine Not Defterin den ulaşmak mümkün.
Bu bölümde oyunda ki istatiklerimize de bakabilmekteyiz, öldürülen
makinelerden yapılan headshotlar, öldürülen insanlardan hayvanlara kadar birçok
istatistiğe bakmak mümkün.
Grafik
Oyunun yapısından
bir hayli bahsettim sanırım birazda grafiklerinden bahsedecek olursam Horizon
Zero Dawn bir açık dünya oyunu ve dev bir haritaya sahip olmasına rağmen çok
detaylı bir haritaya sahip. Detay seviyesi o kadar abartılmış ki böceklere
kadar detay görmek mümkün oyunda. :) Otların rüzgara göre hareket etmesinden,
Aloy'un saç tellerinde ki detaya kadar oyunda çok başarılı grafik olduğunu
rahatlıkla söyleyebilirim. Oyun Decima Grafik motorunu kullanıyor bu motoru ilk
olarak Killzone: Shadow Fall'da görmüştük daha sonra Until Dawn'da da bu grafik
motoru kullanıldı. Kendini ispatlamış başarılı bir grafik motoru hatta Hideo
Kojima gibi bir isimde yeni projesi Death Stranding'de de bu grafik motorunu
kullanacak, buda bu motorun ne kadar değerli olduğunu gösteriyor. Horizon Zero
Dawn dinamik hava özelliğine sahip ve bunu çok başarılı bir şekilde oyuna
yansıtıyor, bir zaman hava güneşli pırıl, pırıl iken bir anda havayı bulut
kaplıyor ve yağmur başlıyor, yer, yer havayı puslanmasına da şahit oluyorsunuz.
Dünyada ki gece ve gündüz geçişleri bu kadar gerçekten başarılı. Geceleri açık
havada orman içinde yürürken Ay'ın ağaç dalları arasında süzülen ışıkları görmeye
değer, hatta bazen oyunu unutup manzara seyrettiğim oldu ve saatlerce Photo
Mod'da resim çekmek içinde uğraştım. :) Oyunun renk paleti gerçekten iyi
seçilmiş bu sayede grafiklerin gerçekçiliği artmış. Oyun içi animasyonlar
başarılı ama en iyisi değil, bir Uncharted 4 ile kıyaslarsam kesinlikle
Uncharted 4 seviyesinde değil ama kötüde değil, Aloy haricinde ki karakterlerin
yüz animasyonları çok başarılı gelmedi bana. Horizon Zero Dawn, Playstation 4
Pro'ya tam destek veriyor ve bu konsolun hakkını sonuna kadar veriyor, ben
oyunu Playstation 4 Pro'da deneyimledim. Horizon Zero Dawn, Pro'ya tam destek
sunduğu için haliyle 4K çözünürlüğede destek veriyor buda 4K bir TV'niz varsa
4K çözünürlük ile oyunu oynayabileceğiniz anlamına geliyor. Horizon Zero Dawn'a
gelen 1.02 güncellemesinden de biraz bahsetmek istiyorum bu güncelleme ile
ayarlar bölümünde görsel kısmına iki yeni ayar seçeneği geldi bunlar; Favor
Resolution ve Favor Performance. Favor Resolution ile 1080p ve 4K'da yüksek
detay seviyesi ile oyunu oynarken Favor Performance ile biraz daha düşürülmüş
detay seviyesi ile daha stabil oyun deneyimi yaşayabiliyorsunuz. Horizon Zero
Dawn her iki modda'da 30 fps ile çalışıyor. Yalnız oyun her iki modda da akıcı
ve stabil en azından Pro'da durum bu, normal Playstation 4'de durum nasıl
bilemiyorum ama oynayanlardan duyduğuma göre onda da performans gayet iyiymiş.
Açık dünya konseptine sahip olup bunca detaya rağmen oyunun stabil çalışması
üzerinde çok emek verildiğini gösteriyor kesinlikle bu nedenle Guerilla Games'i
tebrik etmek istiyorum. :) Grafikler kadar seslerde çok başarılı oyunda ki
müzikleri oyun dışında da dinlemek isteyeceksiniz, şahsen ben dinliyorum. :)
Oyunda ki makinelerden doğanın sesine, hayvanlardan böcelere kadar herşey için
büyük emek verilmiş buda oyunun dünyasına adapte olmanızda büyük bir fayda
sağlıyor. Bir oyun için müzik ve seslendirmeler oyunun içeriği kadar önemli.
Sonuç
Bu incelemeyi çok
daha fazla uzatabilirim ama sıkıcı olmaması için uzatmak istemiyorum, oyunda
anlatacak o kadar detay varki sanırım hepsini anlatmaya çalışsam bu yazının 3-4
katı bir yazı olur. :) Şimdi gelelim işin sonuç kısmına, Horizon Zero Dawn
başarılı bir oyun mu? Sony’nin bu oyuna bir Uncharted ve The Last of Us kadar
değer verdiğini yazımın önceki bölümlerinde söylemiştim, Horizon Zero Dawn
başarılı bir rol yapma oyunu (RPG) arkadaşlar Sony bu oyun için kesenin ağzını
bir hayli açmış ve karşılığını aldığını görebiliyorum. Eğer bu türü
seviyorsanız Post apokaliptik temalara ilginiz var ise mutlaka bu oyunu
deneyimlemelisiniz, oyun konusu gerçekten merak uyandırıcı ve birşeylerin
cevabını almak için dev bir haritada ordan oraya koşmak eğlenceli. Oyunda her
noktada bir ayrıntı var Guerrilla Games bunca detayı yapabilmek için diğer
projelerini boşuna iptal etmediği oyunu oynadıktan sonra anlayabiliyorsunuz. :)
Harita üzerinde yapılacak onca iş var oyunu %100 bitirmek herkesin harcı
olmayacaktır ama denemeye değer. Bu oyunu sadece Playstation 4 ve Pro'da oynayabileceğinizide
hatırlatmak isterim, halihazırda Playstation 4 sahibi olmayanlar sadece bu oyun
için bile Playstation 4 alabilirler o derece iddalı bir oyun Horizon Zero Dawn.
Bir inceleme yazınında sonuna gelmiş bulunmaktayız sayın oyun severler, bir sonraki
incelemede görüşmek üzere herkese iyi oyunlar dilerim.
Artılar:
- Merak uyandıran
hikayesi
- Oyun dünyasında
ki çeşitlilik
- Grafikler çok iyi
seviyede
- Robotlar
tasarımları ilgi çekici
- Harita tasarımı
çok başarılı
Eksiler:
- Türkçe olmayışı
bekleyenlerini bir hayli üzdü
- Yan görevler
sıkıcı olabiliyor
- Navigasyon
sistemi daha iyi olabilirdi
Oyun Puanım:
Grafik: 95/100
Ses: 90/100
Oynanış: 95/100
Sonuç: 93
Bu
oyun için bana kod ulaştıran, Playstation Türkiye resmi forum yöneticisi
@FlyingSpacePanda'ya teşekkür ederim.
Yorumlar
Yorum Gönder