Detroit: Become Human İncelemesi

 

Geliştirici: Quantic Dream

Yayıncı(lar): Sony Interactive Entertainment

Oyun motoru: Quantic Dream 3D Engine

Platform(lar): PS4 Exclusive

Tür: Macera

Boyut: 42 GB (PS4 Pro)

Web Sayfası: https://www.playstation.com/tr-tr/games/detroit-ps4/

Çıkış Tarihi: 25.05.2018

 


2012 yılında Quantic  Dream bizlere Playstation 3 üzerinde bir teknoloji demosu göstermişti ismi “KARA” idi bu demoda Kara adında akıllı bir robotun fabrikada üretilme aşamasını görüyorduk, Quantic Dream eğer bir teknoloji demosu gösteriyorsa bu demo oyun olmaya aday diyebiliriz. :) Heavy Rain’de de aynı olmuştu değil mi? 2006 yılında The Casting adında bir teknoloji demosu tanıtılmıştı ve 2010 yılında bu demo karşımıza Heavy Rain olarak çıkmıştı. O dönem birçok editörden tam not almıştı ve oyun dünyasında büyük bir ses getirmişti. Playstation 3 satışlarınada olum etki eden oyun Quantic Dream’ın o zamana kadar ki en iyi oyunu desek yalan olmaz sanırım. İşte bu tahta Quantic Dream’dan yeni bir aday geldi Detroit Become Human, her Quantic Dream oyunu gibi bu oyunda David Cage imzası taşıyor. David Cage tanımayanlar için biraz kendisi hakkında bilgi verelim. :) Kenidisi bir Fransız, Video oyun tasarımcılığı dışında müzisyen, senarist gibi yetenekleri olan bir yapımcı. Quantic Dream bizzat kendisi tarafından 1997 yılında kurulmuştur. Montion Capture konusunda en deneyimli oyun stüdyolarından biridir ve bu konuda sektöre öncülük etmiştir. Quantic Dream’i ilk olarak bağımsız bir stüdyo olarak kuran David Cage daha sonra Sony ile yaptığı anlaşma ile Playstation konsoluna özel oyunlar çıkartmaya başladı bu ortaklık ne zaman sona erer bilinmez ama iki tarafta bu otaklıktan gayet mutlu diyebiliriz. Detroit: Become Human’dan sonraki projesi Playstation 4 için 2013 yılında teknoloji demosu olarak tanıtılan “The Dark Sorcerer” den ilham alacağını düşündüğümü belirtmek istiyorum oyunun isminin ne olacağını bilmiyor olsakta “Kara” demosu gibi bu demoda beni oldukça etkilemişti, eğer bizi şaşırtmazsa bu oyun büyük ihtimal Playstation 5’de görebileceğimizi düşünüyorum yalnız bu bir tahmin sadece belkide bu teknoloji demosu hiçbir zaman bir oyun olmayacak bunu gelecekte hep birlikte görücez. :)

 



Detroit: Become Human açtığımızda menüde Chloe adında bir güzel sarışın bir bayan bizleri karşılıyor daha oyuna başlamadan oyunun grafiklerinin ne seviyede olduğunu ana menüden bile anlayabiliyoruz. :) Detroit: Become Human 2038 yılında isminden de anlaşılacağı üzere Detroit şehrinde geçiyor, artık robotların insan hayatının bir parçası haline geldiğini gördüğümüz oyunda bu robotların insanlara karşı direnişlerine şahitlik ediyoruz. Evet son zamanlarda günümüzde gündemde de çokça konuşulan yapay zeka insanlığa baş kaldırıyor. Günümüzde robotların ne kadar geliştiğini görüyoruz, Boston Dynamics’in ve geçen günlerde reklam çekimleri için ülkemizede gelen Sophia gibi robotların geldiği nokta ortada, gelecekte gerçekten insan hayatının bir parçası olacağı kesin gözüyle bakılan robotlar oyunda olduğu gibi birgün insanlığa ihanet edecek mi? :) Neyse efendim biz oyunumuza dönelim Detroit: Become Human’da şehirde neredeyse insan nüfusu kadar “Android” adında robotlar bulunuyor ve bu robotlar artık çok gelişmiş bir yapay zeka’ya sahipler. Bir zamanlar insanoğlunun yaptığı birçok işi artık Android’ler yapıyor. Mesela bir yol çalışmasında artık Android’ler çalışıyor, yada bir mağaza’da artık Android’ler satış gerçekleştiriyor yada evlere temizlik, yemek vb. işleri yapması için bu robotlar alınıyor yani artık hayatın her noktasında bu robotlar bulunuyor. Hatta oyunda ki toplu taşımalarda bile en arka tarafta Android’ler için özel bir bölümde yapılmış ve bu Android’ler insanların içinde değilde kendi bölümlerinde yolculuk yapıyor.

 

 

CyberLife şirketi tarafından geliştirilen bu Android’ler yine CyberLife’ın özel mağazalarında satılıyor, sanki bir telefon alırmış gibi satış görevlisi yanınıza geliyor ve ilgili Android’lerin özelliklerini anlatıyor ve ödeme seçenekleri hakkında bilgi veriyor. :) Şehirde günümüzde de birçok otomotiv markasının testini yaptığı otonom araçlar mevcut toplu taşımalardan özel araçlara kadar tüm araçlar otomon özelliğe sahip yani kısaca Detroit tam bir teknolojik şehir. Her ne kadar oyunda bunu görsekte geleceğimizin bu durumdan pek farklı olacağını düşünmüyorum hatta bence 2040-2050 gibi bu tip teknolojik şehirler dünyada var olacaktır ne dersiniz? David Cage oyunun senaryosunun 2000 sayfa tuttuğunu açıklamıştı, bunu oynayınca aslında bunu hiçte abartmadığını anlıyorsunuz oyunun hikayesi öyle detaylı hazırlanmış ki yapacağınız seçimler oyunun gidişatı hatta sonunu bile değiştiriyor. Yalnız bu seçimler öyle 3-5 tane olmadığınıda söylemek isterim her bir seçim o bölümün gidişini bambaşka yere taşıyor ve her bölümün birden fazla bazen iki bazen 3 tane sonu olabiliyor, her bölümün sonunda nasıl bir yol izlediğimizi gösteren bir grafik çıkıyor. Detroit: Become Human hikayesi 9-10 saatlik bir oynanışa sahip olmasına rağmen birden fazla sona sahip olduğu için 25 saatin üzerinde oynanış sunuyor bizlere ve bence birçok oyuncu bu oyunu birden fazla bitirmek isteyeceğini düşünüyorum, çünkü yaptığınız seçimler sonucu yaşananlardan sonra acaba diğerini seçseydim ne olurdu düşüncesinden dolayı oyunu tekrar oynamak isteyeceksiniz.

 


Detroit Become Human’da kontroller genel olarak analog hareketleri ve kare, üçgen ve diğer tuşlara basarak yapıyoruz mesela bir kapı açmak istediğimizde analog ile yarın tur atarak kapıyı açıyoruz yada bir savunma hareketi kare yada yuvarlak tuşu ile yapıyoruz. Android’ler çok gelişmiş donanımsal özellikleri ve ileri seviye yapay zekaya sahip olmalarından dolayı mekanlarda ki yaşananları analiz etme gibi özellikleri bulunuyor. Tabi her Android’in modeli ve özellikleri farklı mesela oyunun çıkışından önce yayınlanan demo’da gördüğümüz Conner oyunda bulunan en gelişmiş Android modeli. Oyunun üç ana karakterinden biri olan Conner, (Diğerleri ise Kara ve Markus) Detroit Polisi için çalışıyor ve son zamanlarda Android’lerde yaşanan bilinçlerini farketme sorunun neden yaşandığını araştırıyor. Conner ile bir olay yerine gittiğinizde mekanları ilk önce analiz edip ona göre hareket etmek oyunda ki başarı yüzdemizi yükseltiyor. Mesela ufak bir kızı Android’en kurtarmaya gittiğimizde kurşun izlerinden olayların nasıl gerçekleştiği, tablet bilgisayardan Android’in ismi gibi birçok bilgi öğreniyoruz. Ne kadar çok araştırırsak o kadar başarıya yaklaşıyoruz. Markus ise Conner’dan çok daha farklı bir role sahip. Conner, Android’lerin neden kontrolden çıktığını araştırırken Marcus ise özgür olmak isteyen Android’lere yardım edip onlara yol göstermeye, onları birleştirerek insanlığa karşı bir devrim yapmak için uğraşıyor. Oyunda ki bir diğer ana karakterimiz Kara ise kendi kişisel çizgiside ilerleme yolunu seçiyor bana göre en sıkıcı karakterimizde Kara. Oyunda ki favori karakterim Marcus kesinlikle. :) Detroit: Become Human bize hem Conner hem Marcus hemde Kara gözünden oyunda ilerlememizi sağlıyor ve bu sayede oyunda bulunan her iki tarafıda anlamış oluyoruz. Bu sayede bizlere farklı bir oyun deneyimi sunduğunu söyleyebilirim. Oyunun ilerleyişi tam bir film havasında desem yalan olmaz sanırım evet bir oyun oynuyoruz ama her sahnesi bir film izliyormuşçasına bizlere gösteriliyor, David Cage bu konuda başarılı bir iş çıkarmış, elbette bu tür herkese hitap etmeyebilir ama farklı bir oyun tecrübesi arayanlar için birebir.

 


Detroit: Become Human grafiksel olarakta oldukça gelişmiş özelliklere sahip, Playstation 4 Exclusive oyunlarından alıştığımız bu durum aynı şekilde bu oyunda da devam ediyor. Karakter modellemeleri en ufak ayrıntısına kadar modellenmiş ve bu sayede çok gerçekçi görünüyorlar. Montion Capture konusunda da en yetenekli stüdyolar arasında yer alan Quantic Dream bu konuda yeteneklerini konuşturmuş. Mantion Capture sahnelerin oluşturduğu oyun film tadında grafik sunuyor. Ben oyunu Playstation 4 Pro’da deneyimledim en ufak performans sorunu yaşamadım (1080p). Oyun 1080p 30fps / 4K 30 fps performansıda çalışıyor böyle bir oyun için 30 fps yeterli bir değer, önemli olan bu değerin stabil olması bunda da bir sorun olmadığını söylemiştim zaten. 2012 yılında tanıtılan “Kara” teknoloji demosunda karakter Playstation 3 için 20.000 poligondan oluşturulmuştu, Playstation 4’de ki Kara karakterinin 100.000 poligondan oluştuğu söyleniyor ve bu yüzden karakter modellemeleri çok gerçekçi görünüyor. Oyunun karakterleri kadar çevre grafikleri de bir o kadar gerçekçi, şehir modellemesi, parklar hepsi çok gerçekçi görünüyor. Bazen kendinizi gerçekten o şehirde geziyormuş gibi hissediyorsunuz bunda grafikler kadar çevrede ki canlılığında etkisi büyük, parklarda martılar uçuyor Android’ler sahiplerine yardım ediyor trafikte otonom araçlar ilerliyor, Quantic Dream çok  gerçekçi bir şehir oluşturmuş buda oyundan alınan zevki arttırıyor haliyle. Detroit: Become Human, Playstation 3’de Heavy Rain ve Beyond Two Souls’da kullandığı grafik motorunun gelişmiş bir sürümünü kullanıyor, Quantic Dream 3D Engine olarak adlandırılan bu grafik motoru, Quantic Dream ekibinin kendi geliştirdiği bir grafik motoru. Oyunun grafikleri kadar sesleride başarılı, müzeiklerden karakter seslendirmelerine kadar herşey harika.

 


Oyun Playstation Türkiye desteği sayesinde Türkçe altyazı seçeneğine mevcut, God of War’da ki gibi ufak yazı sorunuda yok, altyazı boyutu ayarlar kısmından ayarlanabiliyor büyük yazı seçeneği sayesinde yazıları rahatlıkla okuyabiliyorsunuz, Türkçe altyazı her zaman olduğu gibi 23 Studios tarafından hazırlanmış ve her zaman ki gibi gayet başarılı bir altyazı çevirisi yapılmış. Yalnız Türkçe altyazı desteğinden konu açılmışken bir üzücü haber vermekte istiyorum aramızda duyanlar vardır belki ama bu yıl sonu çıkması planlanan Spider Man oyununda maalesef Türkçe altyazı seçeneği olmayacakmış, böylesine önemli bir Exclusive oyunda Türkçe olmamasının nedeni Marvel olduğu açıklandı, Marvel neden böyle bir şey yaptı anlamak güç yada sorun gerçekten Marvel’dan mı kaynaklanıyor bilemiyoruz, umarım bu durum gelecekte çıkacak diğer Exclusive oyunlarda yaşanmaz.

 


Şimdi sıra geldi karar aşamasına Detroit: Become Human alınır mı? Gelecek temalı ve gelecekte hayatımızda yer alacak olan robotlara biraz ilginiz var ise bu oyunu kaçırmayın, David Cage büyük emekler vererek hazırladığı Detroit: Become Human hikayesiyle gerçekten insanı etkiliyor. Yaptınız seçeneklerle oyunu çok farklı sonlara ilerletebileceğiniz kaç tane oyun var? Oyunda ki seçenekler oyunda var olmak için değil oyunun kaderini değiştirmek için koyulmuş olduğunu görünce oyundan aldığınız zevk katlanarak artıyor. Evet oyun kısa ben ilk oyunu 9-10 saat gibi bir sürede bitirdim belki bu süre az gelebilir ama bu oyunu oynayan birçok kişinin birden fazla bitirmek isteyeceğini düşünüyorum o yüzden oyun süresine fazla takılmamak gerekiyor bu oyunda. Oyunun detaylı hikayesi sizi fazlasıyla içine çekiyor, ABD içinde ki Android krizi ile uğraşırken bir yandan Rusya ile yaşadığı krizi Televizyon ve ortamlarda bulduğunuz dergilerden takip etmek gerçekten hoş detaylar olmuş, hikayede ilerlerken bazen dinlenmek için kapattığınız konsolu biran önce açıp neler olacağını görmek için sabırsızlanıyorsunuz. Türkçe altyazı desteği sayesinde çok daha zevkli bir hal alan Detroit: Become Human'ı bence her Playstation 4 sahibi mutlaka oynamalı. Bu arada oyun kutulu olarak 300TL dijital olarak ben bu incelemeyi yazarken PS Store'da 209TL'den satışı devam ediyordu, Playstation Türkiye yetkililerin açıklamasına göre normalde oyun çıkış günü oyunun dijital sürümüne zam gelecekti ama hafta sonuna geldiği için sanırım zam şuan gelmedi o yüzden almayı düşünenlerin acele etmesinde fayda var. Bir incelemenin daha sonuna geldik umarım faydalı bir inceleme olmuştur, herkese iyi oyunlar.

 

Quantic Dream Oyunlarının Çıkış Tarihleri:

 


Artılar:

+ Hikaye'nin detaylı olması

+ Grafikler etkileyici

+ Altyazı boyutunun ayarlanabilir olması

+ Birden fazla son

 

Eksiler:

- Kontroller bazen sıkıcı olabiliyor

Oyun Puanım:

Grafik: 95/100

Ses: 80/100

Oynanış: 80/100

 

Sonuç: 85

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar