God
of War İncelemesi
Geliştirici: Santa Monica Studios
Yayıncı(lar): Sony Interactive Entertainment
Oyun
motoru: Bilinmiyor
Platform(lar): PS4
Tür: Aksiyon/Macera
Boyut: 46.15 GB (PS4 Pro)
Web
Sayfası: https://godofwar.playstation.com/
Çıkış
Tarihi: 20.04.2018
Playstation’nın
özel oyunları arasında apayrı bir yere sahip God of War’ın yeni oyunu uzun bir
bekleyişten sonra nihayet çıkışını gerçekleştirdi. Seveni bir hayli fazla olan
seri yeni oyunuyla türünde radikal bir değişikliğe imza attı bu değişim iyimi
olmuş kötümü olmuş elimden geldiğince sizlerle anlatmaya çalışıcam. God of War
ilk olarak PlayStation 2’de çıkışını gerçekleştirdiğinde büyük bir ses
getirmişti oyunun yapımcısı Santa Monica Studio serinin devam oyunlarını
çıkardı bu başlıkta bu oyunlardan bahsetmiycem ama ilk oyun 2005 yılında çıktığını
belirtmek isterim, dile kolay tam 13 sene olmuş God of War ile tanışalı. :)
Yeni oyunda Kratos hariç herşey değişti desem yalan olmaz herhalde eskiden
saldıracak yer arayan dinamik genç sinirli Kratos’un yerini yaşlanmış, yorgun
sakin bir yaşantı arayan Kratos gelmiş. Yalnız bu değişim oyunda o kadar güzel
olarak işlenmiş ki filmler halt yemiş diyebilirim. :) Artık yalnızda olmayan
Kratos’un sorumlu olduğu ufak bir oğluda var, annesinin hayatını kaybettiğini
bildiğimiz Atreus’da yeni hikayede babasına eşlik ediyor. Yunan mitolojisinin
tüm nimetleri bittikten sonra İskandinav mitolojisine geçilmiş ve seride ilk
defa Yunan mitolojisi hariç bir mitoloji işlenmesi de önemli bir değişiklik
işte bu değişimler God of War’ı bambaşka bir oyun haline getirmiş.
Kratos artık
yalnız değil oğlunu (Atreus) bu acımasız diyarlara karşı hazırlıklı olmasını
istiyor ama Sparta hayaletinin kendisine yaptırdığı hatalara düşmemesi içinde
eğitmek istiyor. Kratos geçmişte yaptığı hatalardan ders çıkarmış çok daha
kontrollü bir karaktere bürünmüş, gençlik yıllarına göre çok daha olgun bir
karaktere bürünen Kratos fiziksel olarakta artık daha yaşlı. Şahsen gençlik
yıllarına göre çok daha karizmatik göründüğünü ve konuştuğunu rahatlıkla
söyleyebilirim. :) Oğlu Artheus ile hikaye boyunca aralarında ki ilişkiyi
anlamaya çalışıyoruz ve taşlar ilerledikçe yerlerine güzelce oturmasını
sağlıyor. Hikaye anlatımı konusunda gerçekten çok güzel bir iş çıkarmış Santa
Monica Studio hatta şuana kadar çıkan tüm God of War’lar arasında başı
rahatlıkla çekebilecek bir oyun. Sinamatiklerle desteklenen hikaye anlatımı
birçok filme rahatlıkla taş çıkartacak cinsten, yalnız sinematiklerde çok güzel
oyuna adapte edilmiş yani bir anda sinematik girdiği falan yok genel olarak
oyunda ilerlerken kamera açısı yavaşça değişip sinematik bir açıya dönüyor buda
oyunu film tadında bir oyuna çeviriyor.
Oyunun
hikaye uzunluğunu 2. seviye zorlukta 17-18 saatte bitirdim yan görevlerden bir
kaçtanesini yaptım tahminim yan görevlerle oyun 30 saat civarı bir oynanış
süresi sunacaktır. Oyunun yönetmeni ilk olarak 10-20 saat sürecek şeklinde
geliştirmeyi planlamışlar ama oyun geliştikçe gelişmiş ve bu süreye ulaşmış. :)
Bu kalitede bir oyunun bu uzunluğa ulaşması biz oyuncular için gerçekten
sevindirici şahsen yan görevler için acele etmek istemiyorum ama boş
zamanlarımda biran önce yan görevleri bitirme hevesi var içimde, bu oyun
gerçekten bağımlılık yapıyor. :) Bunların haricinde bu oyun Türkçe, Playstation
özel oyunlarında bu duruma alıştık aslında, Playstation Türkiye’nin desteği ile
23 Studios tarafından hazırlanmış Türkçe altyazı gerçekten çok başarılı olmuş,
oyunlara en azından Türkçe altyazı gelmesi gerçekten güzel birşey oyundan
alınan zevk bu sayede kat be kat artıyor PlayStation Türkiye’ye en azından
kendi özel oyunlarına verdikleri bu destekten dolayı takdiri hakediyor.
Altyazının tek bir sorunu var oda yazı boyutu biraz ufak ama ilerleyen günlerde
güncelleme ile altyazı boyutunun ayarlayabileceği açıklandı. Bu arada oyuna
çıkışından beri bugüne kadar 17 güncelleme geldi, gelen güncellemeler ufak
boyutta olsada Santa Monica Studio yaptığı en ufak geliştirmeyi hemen
yayınlıyor.
God of
War’da dört adet zorluk seçeneği bulunuyor ben 2. Seviyede başladım (Dengeli
bir tecrübe isterim) ilk zamanlar çok fazla zorlanmasamda sonlara doğru oyun
beni bayağı zorlamaya başladı hatta bir ara Bloodborne oynadığımı düşünmedim
değil :) keşke daha dengeli olsaymış zorluk seviyesi, 3 ve 4. zorluk seviyesi
çok daha zorlayıcı olacaktır. Dark Souls ve Bloodborne türünü sevenler bu
durumu seveceklerini düşünüyorum. :) God of War’da artık yeni bir silahımız var
oda bir balta ismide Leviathan. İlerledikçe özelleştirdiğimiz baltamız
düşmanlara karşı gerçekten etkili ve yetenek seviyemizi arttırdıkça hareket
kabiliyetimizin artması ile düşmanlara çok daha fazla hasar verebiliyoruz.
Yetenek demişken oyunda Silah, Zırh ve Yetenek Ağacımız bulunuyor. Silahta
baltamızı geliştirirken Zırhta, göğüs, bilek ve bel’den oluşuyor. Yetenek
ağacımızda ise, Leviathan Baltası, Muhafız kalkanı, Pençe yay olarak üçe
ayrılıyor. Yetenek ağacımızda gelişim yapabilmek için tecrübe puanına
ihtiyacımız var buda düşmanlarla savaştıkça elde ediliyor. Leviathan baltası
bölümünde oyunda kullandığımız baltamızın daha etkili olmasını sağlarken,
Muhafız kalkanı zırhımızı gelişmesini sağlıyor son olarak Pençe yay’da
Kratos’un oğlu Artheus’un kullandığı yayın gelişimini sağlıyor. Bizler
düşmanlarla savaşırken Artheus kare düğmesine basarak savaştığımız düşmanlara
yay’ı ile hedef aldığımız düşmanları vuruyor. Özellikle birden fazla olan
zorlayıcı düşmanların dikkatini üzerine çekmesi bu düşmanlara hasar vermemizi
kolaylaştırıyor. Oyunda ilerledikçe bu gelişimlerin önemini çok daha iyi
anladığınızıda söylemek isterim, oyun yarısından sonra zorlayıcı bir hal alıyor
bu durum özellikle 2. ve üstü zorluk seviyelerinde geçerli.
Oyunda
sandıklar içersinde birçok toplanabilir eşya bulunuyor bazıları haritanın
farklı yerlerinde gizlenmiş olsada bulmak çokda zor değil, bazı sandıklar ise
açılması için çözülmesi gereken ufak bilmece türünde diyebiliriz. R1 ile hafif
vuruşlar yaparken R2 ile ağır vuruşlar gerçekleştiriyoruz, L1 ile Kalkan’ımızla
kendimizi korurken L2’yi hedef almak için kullanıyoruz. Baltamızı hedefe
attığımızda üçgen tuşu ile geri çağırabiliyoruz. R3 genel olarak
düşmanlarımızın sonlara düşmüş canlarını vahşice son ölüm darbesi gerçekleştirmek
için kullanıyoruz, bu durumlarda özel bir sinematik devreye girdiğinide
söylemek isterim. Bunların haricinde Spartalı Öfkesi barımız bulunuyor bu bar
dolduğu anda R3 ve L3’e aynı anda bastığımızda Kratos bu öfkeyle heryeri yıkıp
döküyor. God of War’da ilerlerken açılması gereken kapılar için bazı bulmacalar
oluyor genel olarak zevkli olan bu bulmacalar bazen zorlayıcı olabiliyor bu
yapısıyla bana Uncharted’ı hatırlattığını söylemek istiyorum. Hikaye boyunca
birçok bulmaca çözmemiz gerekiyor. Artheus yanımızda bizimle savaşırken aynı
zamanda bir günlük tutması karşılaştığımız düşman türleri hakkında detaylı
bilgi almamızı sağlarken Artheus’un da düşüncelerini bu günlükten okumak
mümkün. God of War’da birçok düşman türü bulunmakta bunlardan bazılarını
söylemem gerekirse; Ezeliler, Troller, Elfler, Seidr gibi türler bulunuyor.
Oyunun bir hayal kırıklığı ise Troll türlerinin farklı olmasına rağmen
neredeyse birbirinin aynısı dövüş mekaniğine sahip olması biraz hayal kırıklığı
yarattı bende, ilk zamanlar biraz zorlayan dövüş sistemi düşmanların
hareketleri ezberlenince gayet basit bir hal alıyor.
God of War
artık çok daha farklı bir kamera açısı ile oynanıyor bu radikal değişim bazı
God of War hayranlarını üzmüş olsada seriye yeni bir soluk getirmiş ve yerinde
bir karar olmuş. Değişen kamera açısı sayesinde mekanları en ufak detayına
kadar incelemek gerçekten çok zevkli şahsen bazen görev yapmayı bırakıp
mekanları incelediğimi itiraf etmek istiyorum. :) God of War teknik açıdan da
çok başarılı bir oyun, 2013 yılında çıkmış bir konsola böylesine etkileyici
grafik geliştirmek her stüdyonun işi değil kesinlikle. God of War hem
grafikleri hem animasyonları, fizik motoru, yanma ve patlama efektleri
gerçekten etkileyici. Karakterlerde ki detaylı modelleme insanın ağzını açık
bıraktıracak cinsten (abarttığımı düşünenler olabilir ama gerçekte durum bu :)
)karakterlerin derisinden elbiselerinde ki detaya kadar herşeye özenle emek
verilmiş ve bu sadece ana karakterler için geçerli bir durumda değil oyunda ki
tüm karakterler için ciddi bir özen gösterilmiş bunu net bir şekilde
görebiliyorsunuz, karakterler haricinde mekan tasarımlarında ki o etkileyici
konsept İskandinav mitolojisini oynamamıza değil yaşamamıza neden oluyor. :)
Oyunun ilk başlangıcında Playstation 4 Pro’ya özel yapabileceğimiz bir grafik
ayarı mevcut “Performansa önem ver”, “Çözünürlüğe önem ver” seçenekleri ile
istediğiniz ayarı yapabiliyorsunuz, bu ayarları istediğiniz zaman Ayarlar
bölümünden “Grafik Modu” ayarlarından değiştirebilirsiniz. Standart Playstation
4, 1080p 30 fps olarak çalışırken bu ayarlar Playstation 4 Pro’da 1080p 30-60
fps / 2160p 30 fps seçeneklerini ayarlamamıza yarıyor. 1080p’de 60 fps hedef
alındığını ama bu değerde çalışmadığını söylemek isterim oyun performans
modunda 45-50 fps’de çalışıyor böyle grafik kalitesinde de çok önemli bir kayıp
değil diyebiliriz. Playstation 4 Pro’da sunulan 4K seçeneği maalesef doğal 4K
değil, bu derece üst seviye grafiklerde konsolunda gücü göz önüne alındığında
kabul edilebilir bir durum, Playstation 4 Pro’ya özel “Checkboard Rendering”
tekniği kullanılarak 4K görüntü oluşturulduğu daha önce açıklanmıştı.
Checkboard
Rendering:
Playstation
4 Baş Mühendisi: Mark Cerny, “Cihazların, gerçek 4K oyun deneyimi sunabilmesi
için en az 8 teraFLOP’luk bir güce ihtiyacı var. Ancak geliştirdiğimiz yeni
‘checkerboard rendering’ adındaki teknoloji ile yarı piksel oranında gerçekten
çok az bir görsel kayıp ile 4K deneyimini yakalayabiliyoruz.” dedi. Yani Mark
Cerny’nin demek istediği, 2 adet 1080p görüntü ile saf 4K deneyimine yakın bir
görsellik elde edilebiliyor.[/I]
Ben oyunu
Playstation 4 Pro’da deneyimledim 1080p’de oyunda en yoğun şiddetli sahnelerde
bile en ufak performans sorunu yaşamadım, tabiri caizse yağ gibi akıyor oyun bu
durum standart Playstation 4’de aynı olduğu söyleniyor. Yalnız 4K’da oyunun
performansı biraz sorun yaşatabiliyor yer yer 20 fps’e düşen performans
yaşanabiliyor o yüzden 1080p oynamak daha iyi bir oyun deneyimi sunacaktır. Santa
Monica Studio oyuna bunca güncelleme çıkarmasına rağmen yeni güncellemeler için
çalışmaya devam ediyor bu sorun içinde bir güncelleme çıkaracaklardır.
Grafiklerden bu kadar bahsettikten sonra seslerden bahsetmeden olmaz oyunun
müzik ve seslendirme ekibi gerçekten başarılı isimlerden oluşuyor ve çok
kaliteli seslendirmeler ile müziklere sahip God of War.
Artık
yazımın son bölümüne gelmiş bulunmaktayız, yeni God of War seriyi hem oynanış
hemde hikaye açısından bambaşka yere taşıdığı bir gerçek bu değişim oyunun
hikaye üzerinde daha fazla yoğunlaşmasına imkan vermiş. Kratos’un değişimi
gerçekten etkileyici, gençlik yıllarında ki agresif, sinirli karakteri,
geçmişte kendince haklı sebepleri olması ama yaptığı hatalarında farkında olan
ve herşeyden önce artık bir baba olduğunun bilincinde çok daha olgun bir Kratos
var karşımızda. Atreus ile babası Kratos arasında ki bağ annesi ölmeden önce
çok sağlam olmadığını anladığımız oyunda, Atreus zeki ve aynı zamanda babasına
saygıda kusur etmeyen bir kişiliğe sahip olduğunu görüyoruz. Babasının
okuyamadığı yazıları Atreus babasına okuyarak yardımcı olmaya çalışıyor
düşmanlarla savaşta babasına pençe yay ile ona destek sağlıyor. Baba oğul
ilişkisine şahit olduğumuz oyunda Kratos ile Artheus’un baba oğul ilişkisi çok
sıcak olmadığıda bir gerçek, kendisinin yaptığı hataları oğlunun yapmaması için
yer, yer oğluna kızması aslında Kratos’u tam bir baba kimliğine büründüğünün
bir göstergesi. Yeni God of War hikaye tabanlı oyunlar arasında bu nesilde en
iddalı oyunlardan biri olmayı başarmış, Santa Monica Studio dersine gerçekten
çok iyi çalışmış ve bizlere bu güzellikte bir oyunu armağan etmişler. Her ne
kadar oyun piyasaya çıktıktan sonra fiyatı zamlanmış olsada her Playstation 4 sahibinin
oynaması gereken bir oyun olduğunu düşünüyorum. Bir incelemenin daha sonuna
geldik umarım faydalı bir inceleme olur, herkese iyi oyunlar. :)
Merak
edenler için God of War Çıkış Tarihleri
Artılar:
+ Hikaye
+ Grafikler
dehşet verici
+ Yeterli
oyun süresi
+ Bağımlılık
yapıyor :)
Eksiler:
- Bazı
grafiksel hatalar
- Altyazı
çok ufak
Oyun Puanım:
Grafik:
95/100
Ses: 95/100
Oynanış:
95/100
Sonuç:
95
Yorumlar
Yorum Gönder